Wednesday, December 8, 2010

Windward Cowl



I hope you are not yet bored by cowls. This is the Windward Cowl by one of my favourite designers: Mimknits. The pattern was printed in her book Twist and Knit. I have used the same yarn as for Greyhaven: Knitpicks Andean Silk. As soon as I have finished my Christms knitting, I will make one of these for myself.

Ich hoffe, Halswärmer langweilen euch noch nicht. Dies ist der Windward Cowl aus Mimknits Twist and Knit. Wie immer eine sehr klare Anleitung und ein gelungenes Design einer meiner Lieblingsdesignerin. Die Wolle ist wieder Knitpicks Andean Silk. Sobald ich mit meiner Weihnachtsstrickerei fertig bin, mache ich einen für mich.

Details:

Pattern: Windward Cowl by Mimknits in Twist and Knit
(The pattern is available as a single pattern from Ravelry)
Yarn: Knitpicks Andean Silk
Needle size: 5 mm
Cowl weighs: 50 gr.

No comments: