Friday, December 17, 2010

Thursday, December 16, 2010

Nachtrag

The pattern for the Feather and Fan cowl can be found here.

Wednesday, December 15, 2010

Knitting Bag



I made another knitting bag for the second swap. In the second swap I was finally matched with the moderator after my original partner dropped out the last minute. It proved to be an excellent turn in events as we exchanged a lot of lovely mails.

This bag was knit on the machine, too and can hold a sock knitting and some knitter's gadgets.

Auch für den zweiten "Swap" habe ich eine Stricktasche auf der Maschine gestrickt. In diesem "Swap" wurde ich letztendlich der Moderatorin zugeteilt, da meine ursprüngliche Partnerin in der letzten Sekunde noch absagte. Es stellte sich heraus, dass das eine glückliche Entwicklung war, da Wendy und ich viele lange Mails ausgetauscht haben.

Tuesday, December 14, 2010

Knitting Bag 1

I cannot show you all the items, I sent to Rhona in return. However, here is the knitting bag I made for her:

Ich habe kein Photo von meinem Paket an Rhona, aber ein Foto von der Tasche, die ich für sie auf der Maschine gearbeitet habe:

She loves purple and sock knitting. This bag can easily hold a sock knitting, pattern and some gadgets. The pattern is a tuft pattern saved in the knitting machine. The yarn - as always - unidentifiable machine knitting yarn in two shades of purple. I hope she will enjoy her bag.

Das Muster ist ein Tuck-Muster, das in der Maschine gespeichert ist. Die Wolle - wie immer nicht näher bezeichnete Maschinenwolle - sind 2 unterschiedliche Lilatöne, da lila zu ihren Lieblingsfarben gehört. Ich hoffe, die Tasche gefällt ihr und ihr Sockenstrickzeug fühlt sich darin gut aufgehoben.

Monday, December 13, 2010

Swap parcel


Ravelry is ever entertaining us with new ideas. I found two groups doing secret Christmas swaps and could not resist to participate.

Ravelry erfreut uns ja mit immer neuen und interessanten Gruppen. Dieses mal habe ich zwei Weihnachts-Swap-Gruppen gefunden und konnte mal wieder nicht widerstehen mitzumachen:


My first parcel arrived a week ago and brought these marvels.

Mein erstes Päckchen kam vor einer Woche an und brachte diese Geschenke:


One ball of Katia sockyarn, 6 balls of artesano 100 % alpaca 4ply for Tempest, buttons, a bookmark from the local church, a Wallace and Gromit card game, something technical for my son and sweets for all the family. And our first Christmas greeting card. Thank you Rhona!

Ein Knäuel Katia Sockenwolle, 6 Knäuel Artesano 100 % Alpaca 4ply für Tempest, Knöpfe, ein Lesezeichen, ein Wallace und Gromit Kartenspiel, einen technischen Bausatz für meinen Sohn und Süßigkeiten für die ganze Familie. Außerdem unsere erste Weihnachtskarte. Vielen Dank Rhona.