Thursday, April 3, 2008

"Ulrike's fault"

When I saw Ulrike's blog entry on the Primavera socks, I immediately fell in love with them and decided to knit them for my mother. The pattern is so easy to remember, but the effect is quite nice.


Details:

pattern: available for free
yarn: Opal Petticoat
needle size: 2.25 mm
size: 37






Als ich Ulrike's Eintrag über die Primavera Socken sah, habe ich gleich beschlossen auch ein Paar für meine Mama zu stricken. Das Muster ist ganz einfach zu merken, ergibt aber einen sehr schönen Effekt.

Details:

Anleitung: gibt es hier kostenlos
Wolle: Opal Petticoat
Nadelstärke: 2.25 mm
Größe: 37

2 comments:

Susan said...

They're really beautiful and comfy looking, too. Great job! Thanks for sharing.

Ulrike said...

Also, mit der Verantwortung kann ich leben. ;-)
Schön gemacht, bestimmt freut sich deine Mutter sehr. Ich hab die auch nicht zum letzten Mal gestrickt.

Liebe Grüße
Ulrike