Tuesday, January 26, 2010

Citron


Ravelry can sometimes really be dangerous. When knitty was published, this was not a pattern that caught my attention. However, when I joined the Ravelry group "10 shawls in 2010" I came across the "Earl Grey"(ravelry link) version of it and liked that one so much, I had to cast on right away. Citron is a simple, easy and fast knit, however the final sections (540 sts) are quite boring. It got finished nevertheless due to my choice of yarn: Wollmeise is such a pleasure to knit that I get even past these boring sections.

Manchmal ist es ganz schön riskant sich bei Ravelry Bilder anzusehen. Als Knitty herauskam, war mir dieses Tuch nicht besonders aufgefallen. Als ich jedoch der Ravelry Gruppe "10 shawls in 2010" beitratt, sah ich ein Bild der "Earl Grey" (ravelry link) Version dieses Tuches und die gefiel mir so gut, dass ich sofort anschlagen mußte. Citron ist schnell und sehr einfach gestrickt, allerdings wird es gegen Ende auch ziemlich langweilig (12 Reihen à 540 Maschen). Da rettete mich mal wieder die Wollmeise. Diese Wolle verstricke ich einfach so gern, dass ich dann auch die langweiligsten Partien durchstehe.



Pattern/Anleitung: Citron, Knitty Winter 2009
Needle size/Nadelstärke: 4 mm
Yarn/Wolle: Wollmeise 100 % Merino superwash, Uluru, 1 skein
shawl weighs: 135 gr

No comments: